Friday 24 February 2012

9 Makanan untuk mencantikkan KULIT anda

 

Berikut adalah sembilan makanan untuk membantu menjadikan kulit anda lebih berseri-seri:

1. Minyak flaxseed / minyak Borage: Satu kajian membuktikan bahawa minyak benih ini telah terbukti untuk mengurangkan kemerahan akibat radang / alahan.

2. Teh hijau: Teh hijau yang dibancuh adalah tinggi dalam antioksidan yang penting dalam menghapuskan sel-sel mati dan membaiki kerosakan kepada kulit. Teh hijau juga mengandungi vitamin C.

3.
Lemak ikan: Seperti ikan salmon dan ikan lain, mereka adalah tinggi dalam EPA & DHA. Ia adalah agen penurunan keradangan yang boleh menjadi punca masalah kulit.

4. Buah beri: Sumber antioksidan yang paling mujarab! Apabila kulit anda dilindungi daripada kerosakan pada tahap sel, kulit anda akan kelihatan lebih muda.

5. Daun salari / Saderi: Sumber Mineral yang menguatkan tisu penghubung badan yang dikenali sebagai Silika, yang ditemui dalam daun saderi. Ia adalah sangat penting untuk kulit!

6. Timun: Timun mengandungi vitamin C dan asid Caffeic yang melawan kedutan dan kerosakan kulit akibat matahari.

7. Lobak: Lobak merah mengandungi vitamin A & B. Vitamin A adalah perlu bagi pertumbuhan dan penyelenggaraan sel-sel yang sihat.

8. Benih labu: Adakah anda pernah dengar zat zink? Ia merupakan satu komponen mineral yang penting untuk kulit yang sihat. Zink adalah penting terutamanya bagi mereka yang menderita dengan jerawat.

9. Air: Keperluan harian kita untuk hidup. Maka,minumlah sebanyak mana yang mungkin untuk kesihatan anda. Ia adalah perkara yang terbaik yang anda boleh lakukan pada kulit anda!

SHARE

Blog Archive

disable copy content